• Home
  • Hoe we werken
  • Voor wie
  • Neem contact op
  • SAVViDENT
    • Praktijk Ervarings Onderzoek
    • Patient Ervarings Onderzoek
  • Blog
  • Over ons
  • Interessant
Elica
Contact

Waar marketeers dezer dagen zoal mee bezig zijn

19/8/2015

1 Reactie

 
Foto
Alles onder controle?
“Hoe gaat het met je?” vraag ik aan vrienden of kennissen die ik tegen het lijf loopt. Dikwijls krijg je dan het obligate “Goed, en met jou?” als antwoord. Aan professionele relaties vraag ik af en toe de variante “Alles onder controle?”. Waarna je dan even obligaat “Zeker” of “Uiteraard” als antwoord krijgt. Als je dan “leugenaar” terugkaatst verschijnt ineens een frons bij mijn gesprekspartner. De kans dat iemand altijd alles onder controle heeft is immers zo klein dat ik me die uitspraak in 99,9% van de gevallen kan veroorloven. En dan komen ze, de kleine of grote(re) problemen van elke dag waar elke manager tegenaan loopt. Samen met de frustratie er aan gekoppeld dat het allemaal zo complex is, traag loopt of moeilijk te managen valt.
The times they are a changin’…
En nog geen klein beetje. Nog maar een paar jaar geleden kon je als marketeer de contactmomenten van je doelgroep met je merk of product redelijk opvolgen. Da’s nu even anders. De momenten waarop klanten in contact komen met je merk swingen de pan uit, de ‘deuren’ waarlangs ze in je organisatie binnenkomen niet bij te houden. Voor de coördinatie en publicatie van een email newsletter heb je verschillende aanspreekpunten in de organisatie nodig. Het beeldmateriaal haal je op verschillende plaatsen in de organisatie op. Herkenbaar? Nog steeds alles onder controle?
En de gevolgen …?
Marketing teams worden uitgebreid met nieuwe functies of moesten bestaande rollen integreren in de lokale organisaties: wie heeft nog geen Trade marketeer, social media manager, online coördinator, CRM specialist, marketing coördinator, DM programmer? Dat terwijl nog meer nieuwe producten in bestaande kanalen komen en nieuwe kanalen geopend worden voor bestaande producten. Resultaat: (marketing en sales) systemen en processen lopen uit de pas, resultaten kunnen niet transparant gemeten worden, kanaalconflicten, toenemende workload en niet in het minst… toename in kosten.
Foto
En hoe zou het ondertussen zijn met onze marketeer?
Om marketing en sales processen op elkaar af te stemmen krijgt de marketeer ondertussen een (IT)proliferatie aan management en monitoring systemen over zich heen en raken hij of zij niet meer van achter de laptop uit om de markt in te gaan en met klanten en consumenten te praten.
Om alle ballen in de lucht te blijven houden heb je als manager ogen, oren én tijd te kort.
De oplossing bestaat…
En is niet zo verbazingwekkend ingewikkeld. Uiteindelijk zoek je naar meer samenhang, betere coördinatie, meer inzicht, betere besluitvorming. Kortom, efficiëntie in marketing en sales voor een sterker merk.
SyncForce is een online brand management platform dat je toelaat om de creatie, implementatie en activatie van je merk integraal te managen. Alle merk gerelateerde informatie media en materialen worden opgeslagen in een centrale bron. Door alle stakeholders (medewerkers, management, klanten, pers, enz.) en systemen (website, klantenwebsite of webshop, reporting systemen, ERP, enz.) te koppelen zorg je er voor dat merk en merkbeleving consistent is voor alle doelgroepen, dat de huisstijl te allen tijde bewaakt wordt, dat lokaliseren en personaliseren van marketing materialen consistent gebeurt én dat de distributie efficiënt verloopt. De manager krijgt inzage in marketing en sales activiteiten en reporting en kan budgetten op efficiënte manier inzetten voor die sales tools die werkelijk werken.
Weet je wat ík als voornaamste voordeel van een platform als SyncForce beschouw? De marketeer kan zich weer (wat meer) met marketing gaan bezighouden. En van achter die laptop uitkomen.
Meer weten? Bel me of mail me.
1 Reactie
Danbury Small Appliance Repair link
29/8/2022 09:03:54 pm

Great post thanks for sharing it.

Antwoord



Laat een antwoord achter.

    Auteur

    CONSULTANT in marketing strategy & planning. Special interest in healthcare. But above all, husband and father of 3 with strong interest in sports and music

    Archives

    Augustus 2015

    Categorieën

    Alles
    Automation
    HR
    Patientervaring

    RSS-feed

Elica - Healthy Business Solutions

Contacteer ons
Tel.: +32 (0)486 83 74 69 
willy@elica.be
Elica bvba
Magerstraat 20
9420 Erpe-Mere
BTW: BE0828.777.502
Copyright 2018 Elica - Disclaimer